eijsjes-op-safari.reismee.nl

Dag 22 - Woensdag 28 augustus

Vandaag is helaas de laatste dag van de vakantie in Zuid Afrika. Het is wel nog een hele dag aangezien onze vlucht pas om 11 uur in de avond vertrekt.

We genieten van ons laatste ontbijt en het prachtige uitzicht op de bergen en de zee aangezien het vandaag weer heel open weer is. We hebben echt geluk gehad met het weer in deze vakantie. Winter in Zuid Afrika en dan maar 1 dag met regen / mist en de meeste dagen heel zonnig. Zeker in Kaapstad is dit uitzonderlijk in deze tijd van het jaar.

We besluiten de dag volledig te gaan benutten en rijden eerst naar een wijnstreek op een 30 minuten rijden van ons hotel. Hier bezoeken we 2 wijnhuizen, kopen 2 flessen wijn (we blijven zuinige Hollanders en we hebben ook geen plaats in de koffers over) en drinken een lekker kopje koffie met een scone (het is nog te vroeg om aan de wijn te gaan).

Dan rijden we door naar Waterfront. Hier bezoeken we het zee aquarium "Two Oceans", lopen nog even rond in een industrieel gebouw waar allemaal kleine ondernemers zitten met hele leuke spullen, drinken een kopje koffie en genieten dan nog even op een bankje in de haven van de heerlijke zon.

Rond 5 uur gaan we eten in een Aziatisch restaurant en concluderen dat we deze vakantie steeds erg lekker gegeten hebben. Rond half 7 gaan we richting de luchthaven waar we de huurauto moeten inleveren. Gelukkig vinden we hier ook een tankstation en leveren we de auto zonder problemen in. Op de luchthaven doen we nog een potje kaarten, houden we in de gaten hoe het met Ajax gaat in de voorronde CL en stappen we om half 11 in het KLM vliegtuig (Ajax staat op dat moment met 1-0 voor, maar er is nog een kwartier te spelen als de wifi verbroken wordt). Sanne, Maarten en Irene zitten op de laatste rij naast elkaar. Ik 1 rijtje ervoor. Maarten valt snel in slaap en droomt al van de hereniging met Sofie. Irene slaapt ook goed en Sanne en ik wat minder. We zijn in ieder geval blij dat er geen jetlag zal zijn doordat de tijd in Zuid Afrika hetzelfde is als in Nederland.

Om 10.15 arriveren we op Schiphol. We worden opgewacht door Sofie en Fieke. Hiermee komt een einde aan weer een onvergetelijke vakantie. Ik kijk er al naar uit om aan het fotoboek te beginnen om alle herinneringen ook hierin vast te leggen.

Alle trouwe lezers van de "Eijsjes go on safari" reisblog: hartelijk dank voor jullie meelezen, meeleven en leuke reacties!

Hay en Anne-miek

Jullie hartelijk dank dat wij mee mochten kijken!
Wij hebben van jullie verhalen en van de bijbehorende foto's
genoten!