eijsjes-op-safari.reismee.nl

Dag 18 - Zaterdag 24 augustus

Vandaag gaan we verhuizen van Romney park in Kaapstad naar een hotel aan de rand van Kaapstad, in camps Bay. Het is maar een tochtje van 15 minuten overigens. We hebben eerst nog een ontbijtje in het hotel in Romney park en gaan dan met de auto naar het oude centrum van de stad. Ook dit is maar een klein ritje van ongeveer 10 minuten. Als we geparkeerd hebben valt onze aandacht op een zanggroep die enorm swingend aan het zingen en dansen zijn. We blijven er wel een kwartier kijken. Het is super leuk en er gaat een enorm positieve energie vanuit. Daarna bekijken we wat mooie oude gebouwen in het centrum, lopen over een markt en drinken een lekkere koffie in een Afrikaans koffietentje.

We vervolgen dan de rit en rijden de Signal Hill weg op. De Signal Hill is een andere berg die midden in Kaapstad ligt. We stijgen hier snel tot op hoge hoogte waar je een mooi overzicht over de stad hebt. We zien dan de typische mistdeken boven Kaapstad hangen. Ze noemen het hier het tafelkleed. Het hangt boven de stad en je kan er onder en erboven kijken. We rijden verder en gaan dan door de mistdeken en rijden dan boven de mistdeken. Net als in een vliegtuig. Heel apart. We lopen wat rond boven op de berg en dalen dan terug naar de stad en komen via een mooie weg bij ons nieuwe verblijfadres aan.

Het rijden in Zuid Afrika bevalt ons overigens prima. Iedereen is erg vriendelijk en beleefd in het verkeer. Wat verder opvalt is dat meer dan 80% van de auto's de kleur wit heeft.

Het weer is vandaag weer stralend blauw en het Ocean View House ligt er schitterend bij. Vanuit een tuin met cactussen kijk je aan ene kant naar de blauwe zee en aan de andere kant naar de prachtige bergen zoals de Tafelberg en de 12 apostelen (een bergketen met 12 bergtoppen naast elkaar). Heel erg mooi. We besluiten om 2 uurtjes bij het zwembad te gaan genieten van deze uitzichten. Heerlijk.

Om half 6 besluiten we om een restaurantje te gaan zoeken. Hiervoor rijden we naar de kustweg van Camp Bay. Het is hier enorm druk. Het lijkt een beetje op Miami Beach. Aan de ene kant de zee met palmen, aan de andere kant allemaal restaurants. We eten hier in een gezellig restaurant en gaan dan terug naar de appartementen. Wel jammer dat je 's avonds niet nog lekker langs de zee kan lopen. Het wordt afgeraden (kan gevaarlijk zijn). We hebben gelukkig nog niets vervelends meegemaakt maar dit willen we ook graag zo houden.