eijsjes-op-safari.reismee.nl

Dag 19 - Zondag 25 augustus

Hoi allemaal,

Als we vandaag wakker worden ziet het er helaas bewolkt uit, zoals voorspeld was .... hopelijk alleen vandaag .....

Ook hier in het nieuwe hotel hebben we weer een prima ontbijt.

Omdat het daarna niet minder bewolkt lijkt te worden trekken we er met de auto op uit en gaan we naar het plaatsje Stellenbosch. We rijden nu Kaapstad uit zoals we eerder deze week ook binnenkwamen en zien weer de kilometerslange townships .... zoals eerder gezegd heel tegenstrijdig met alle luxe ook hier in Kaapstad en enorm indrukwekkend. Inmiddels hebben we gelezen dat van de 5 miljoen inwoners van Kaapstad er 3 miljoen in de townships wonen ..... je kunt hier ook overal "excursies" boeken voor een rondleiding door een township, maar Marc, Sanne en Maarten willen/durven niet echt.

Stellenbosch ligt in het hart van het wijnbouwgebied van Zuid Afrika. We rijden langs vele wijngaarden. Helaas zijn het nu nog allemaal kale boompjes omdat het hier nu winter is. Rond de kerst zal het er hier allemaal prachtig uitzien ! Zeker met alle hoge bergen op de achtergrond en de wijngaarden in het glooiende landschap ervoor. Er liggen ook enorm veel wijnhuizen waar je tours en proeverijen kunt doen. Op zondag zijn de meeste gesloten dus hier komen we misschien nog een dagje voor terug.

In Stellenbosch zelf lopen we rond door de vele oude straatjes met vooral witte historische gebouwen. Veel huisjes zijn in een Kaap-Hollandse steil gebouwd.

De Dorpstraat is een nationaal monument en volgens de boekjes moesten we daar zeker de winkel Oom Samie se Winkel bezoeken. Deze winkel bestaat al meer dan een eeuw en is door al die jaren heen nooit aangepast in het interieur of exterieur. De winkel is nog altijd in de oorspronkelijke staat van 1904. Het leek ons een geweldig woensdagmiddaguitje voor pap en Hay ..... hoewel ik denk dat ze aan een middag niet genoeg hebben .... haha .....

Na Stellenbosch had Marc nog een Nature Reserve in de buurt gevonden waar we met de auto doorgehobbeld zijn op zoek naar wilde dieren, maar helaas slechts 1 fret hebben gezien. Rond 5 uur waren we terug in het hotel waar we 2 uurtjes lekker gerelaxt hebben. Helaas regende het hier toen en konden we niet net zoals gisteren bij het zwembad liggen.

In de avond zijn we hier in Camps Bay nog even aan de boulevard gaan eten. Als je niet alles op krijgt krijg je het hier meestal in een doosje mee. Buiten kwam er een klein jongetje op me af om te bedelen. Ik heb hem toen maar het bakje met eten gegeven. Hij was er erg blij mee en at het meteen op. Terug in het hotel heeft Maarten nog met Sofie gebeld en hebben we plannen voor morgen gemaakt.

Lieve groetjes,

Irene

Hay en Anne-miek

Daar heb je gelijk in Irene! Zou een geweldig uitje voor de twee mannen zijn .
Moeten natuurlijk wel wat obstakels onderweg zijn hahahaha