eijsjes-op-safari.reismee.nl

Dag 21 - Dinsdag 27 augustus

Hoi hoi,

Vandaag worden we na 2 dagen voornamelijk bewolkt weer gelukkig weer met wat vriendelijker weer wakker. Een blauwe lucht met flink wat wolken, maar ook flink wat zon. Niks te klagen dus. De temperatuur komt overigens niet meer boven de 20 graden. Maar voor deze tijd (winter) schijnt het hier in Kaapstad echt supergoed weer te zijn. We waren thuis ook wel bang voor een paar regendagen, maar die zijn ons dus gelukkig bespaard gebleven.

Na weer een heerlijk ontbijt blijven we de ochtend niks doen. De kids vermaken zich op hun kamer en Marc en ik maken een wandeling naar het strand hier in de omgeving, Camps Bay.

Dan gaan we naar de Waterfront waar we om 1 uur een boot gereserveerd hebben om mee naar Robbeneiland te gaan. Als we daar komen blijkt dit gecancelled te zijn vanwege de harde wind. We horen dat het een boot is waar iedereen binnenzit en met dit weer bijna iedereen zeeziek wordt. We lopen wat door het havengebied om te verzinnen wat we vanmiddag dan gaan doen. Dan zien we een catamaran/zeilboot die wel gewoon de zee opgaat. Volgens de schipper geen probleem, zij varen niet richting Robbeneiland. Samen met een Engels gezin gaan we mee 2 uurtjes varen. Sanne en Maarten gaan voor op het dek zitten. Sanne zit voorop de boeg op een soort stoeltje. We gaan steeds verder de oceaan op en de golven worden steeds hoger. Echt geweldig hoe de boot gaat ! Sanne en Maarten hebben de grootste lol ...... totdat er een metershoge golf zo over Sannne heen gaat ....... ze is klets en klets nat ....... en daarna ijskoud ...... Ondertussen genieten we van een prachtig uitzicht op Kaapstad, met op de voorgrond het ronde voetbalstadion (gebouwd voor de WK in 2010) en de Tafelberg en de omringende bergen ! Echt heel mooi ! Als we aan de terugtocht beginnen ben ik ook wel blij als we in wat rustiger vaarwater komen, ben nog niet echt zeeziek, maar wel een beetje misselijk aan het worden .... haha..... Het was wel een geweldig leuke boottocht !

Omdat de kleren van Sanne drijfnat zijn besluiten we na dit avontuur terug naar het hotel te rijden. We genieten even lekker buiten in de zon.

In de avond gaan we voor de laatste avond hier naar de V & A Waterfront om wat te eten. Het blijft een heel leuk uitgaansgebied waar het gezellig druk is.

Terug in het hotel pakken we alvast de koffers in en gaan we ons langzaam voorbereiden op de terugvlucht morgen. We vliegen pas laat in de avond dus we gaan er morgen nog een leuke laatste dag in Zuid Afrika, Kaapstad, van maken !

Lieve groetjes,

Irene

Gon

Haha die Sanne! Toch even een โ€˜katโ€™ in jullie gezin ?

Hay en Anne-miek

Hahaha Sanne,wat een avontuur!
Na al het mooi's en alle avonturen ,nu een hele goede vlucht naar huis!

Judy Tito

Een heel gezellige laatste dag. En een goede reis terug naar huis !!!
Dat zal wel weer even wennen zijn zonder al dat wild....

Jan van Eijs

Wij wensen jullie een voorspoedige thuisreis. Mam oma pap opa.