eijsjes-op-safari.reismee.nl

Dag 17 - Vrijdag 23 augustus

Hoi hoi allemaal,

Vandaag zijn Marc en ik 28 jaar getrouwd !! Ze beloven vandaag strakblauw, zonnig weer dus we besluiten dit hoogtepunt op het hoogste punt van Kaapstad, op de Tafelberg te vieren ..... haha .... deze zin zou Marc bedacht kunnen hebben .....

Na het ontbijt vertrekken we naar de Tafelberg, een kwartiertje rijden hier vandaan. We zitten echt op een goede plek hier. Marc en Maarten gaan naar boven lopen en zijn 2,5 uur onderweg. Marc is gesloopt en flink bezweet en zegt dat het een hel was ..... als Marc dat zegt...... het was een soort trap van alleen maar rotsen omhoog ..... een van de zwaarste dingen die Marc ooit gedaan heeft ..... !!?? Sanne en ik zijn in ruim 5 minuten boven met de kabelbaan. In de cabine passen zo'n 60 mensen en terwijl die naar boven gaat draait die rond. Vooral het laatste stuk ging steil omhoog. Boven heb je een werkelijk prachtig uitzicht over Kaapstad, de Indische en de Atlantische oceaan en het omringende berggebied. Heel imposant ! Sanne en ik wandelen totdat Marc en Maarten boven zijn op het plateau van de Tafelberg. Erg mooi ! Als de mannen boven zijn drinken we nog een koffie en gaan daarna met z'n allen met de kabelbaan terug naar beneden. Het was weer zeer de moeite waard en we hebben geluk dat we zo'n geweldig weer hebben. Vaak is er namelijk niks te zien omdat de berg helemaal in de wolken zit. We hadden hier in Kaapstad ook meer bewolking, kouder en regen verwacht ..... hopelijk blijft het nog een paar dagen zo zonnig en rond de 20 graden !

Op de terugweg zijn we via Bo Kaap gereden. Een buurt met allemaal felgekleurde huisjes. In deze wijk wonen vooral mensen van Maleisische komaf. Aan het einde van de apartheid zijn deze huizen in felle kleuren geschilderd. Was erg leuk om te zien !

Rond half 4 waren we terug in het hotel en hebben we nog heerlijk 2 uurtjes gerelaxt bij het zwembad.

In de avond zijn we weer naar de V & A Waterfront gegaan waar we een lekkere curry hebben gegeten bij een Aziatisch restaurant.

Het was weer een geslaagde dag !

Lieve groetjes,

Irene

Hay en Anne-miek

Wat een prachtige locatie om jullie 28ste huwelijksdag te vieren!
Hartelijk gefeliciteerd!
Weer prachtige verhalen en geweldige foto's!