eijsjes-op-safari.reismee.nl

Dag 15 - Woensdag 21 augustus

Hallo allemaal,

Vandaag staan we om 8 uur op en om 9 uur zitten we met z'n viertjes aan het ontbijt. Vanaf vandaag is Sanne er ook weer gezellig bij ! We overleggen wat we vandaag gaan doen en besluiten dat we nog wat moeten acclimatiseren van de geweldige natuur in de afgelopen 2 weken en eigenlijk nog helemaal geen zin hebben in een grote stad. We blijven ook lang genoeg hier in Kaapstad en in de omgeving willen we ook nog heel veel bekijken.

We gaan dan ook eerst naar de botanische tuin in Kirstenbosch, een wijk in Kaapstad ca een kwartier hier vandaan. Omdat Kaapstad omringd is door bergen zit je al snel in een mooi natuurgebied. Beter ! De tuin is werkelijk prachtig met mooie planten en mooie vogels, met op de achtergrond steeds een berggebied, extra mooi dus. Ook is er een tree canopy walk, een houten brug hoog tussen de bomen door. Erg leuk, met ook nog een mooi uitzicht over Kaapstad.

Als we uitgekeken zijn rijden we met de auto weer een kwartiertje verder naar de Houtbaai. Onderweg zien we al diverse prachtige baaien in de oceaan. Je waant je nu abslouut niet meer in Kaapstad. Bij de Houtbaai aangekomen parkeren we de auto en lopen een stuk door de haven. Ook kopen we eindelijk een paar houten giraffen .... daar kijken we de hele vakantie al naar ..... Even later gaan we mee met een boottochtje van 3 kwartier, waarmee we naar een rotsachtig eilandje in de oceaan varen waar 6.000 zeehonden/zeeleeuwen leven. We kunnen echt heel dichtbij komen en het was erg leuk om te zien. Toen we terug in de haven kwamen zagen we er nog enkele uit het water op de kant springen en van de kant af het water in. Van dichtbij toch wel enorme beesten, wel erg grappig om te zien !

Vandaar uit rijden we terug naar het V & A Waterfront, op 1,5 km van ons hotel. Een trendy en toeristisch gebied met vele restaurants en winkels. Hier hebben we een lekkere pizza gegeten. Omdat het daarna alweer donker was zagen we niet dat je van hieruit een mooi uitzicht hebt op de Tafelberg en de Lions Head, de mooie gebouwen die er nog liggen etc. ..... een goede reden om er overdag ook nog eens terug te gaan. Wel zagen we heel veel gezellige restaurants en een verlicht reuzenrad en een hoop geflaneer van mensen onder wie Peter R. de Vries ..... haha

Rond half 9 waren we terug in ons hotel en hebben we de rest van de avond lekker op het grote balkon gezeten.

Lieve groetjes, vanuit Kaapstad, Cape Town,

Irene

Gon

Fijn dat Sanne erbij is. Wat een leuke foto van een blonde Sanne met bijna zwart manneke?.