eijsjes-op-safari.reismee.nl

Dag 4 - Zaterdag 10 augustus

Vandaag een spannende dag. We staan 's nachts al om 4.15 uur op en maken ons snel klaar. Om 5 uur worden we hier opgehaald door een grote pickup truck. De grote vraag is gaan we vandaag de big 5 zien, en de ugly 5 ....... !!??

We pikken nog 2 andere gezinnen op en om 6 uur komen we aan bij een ingang naar het Krugerpark. Het eerste half uur zien we niks..... dan begint het !!

Van de big 5 hebben we er 4 gezien

Alleerst de olifant. Hiervan zijn er heel veel in het Krugerpark. Deze zijn we dan ook heel vaak tegen gekomen. Vaak in hele kuddes met kleintjes erbij.

De tweede was de giraf. Wat een indrukwekkend dier is dit. We zijn er hier ook velen van tegen gekomen en soms op 5 meter afstand. We hebben ook jonge giraffen gespot.

De derde was de leeuw. De eerste 2 keren op grote afstand (we hadden hem toen wel al "afgeturfd"...) maar toen een hele kudde op een 10 tal meter. Deze koningen van het dierenrijk gaan in de nacht op jacht naar eten en liggen overdag lekker uit te buiken. Gelukkig voor ons tilden ze hun vermoeide koppen af en toe nog even op. Hierna kwam de klapper van de dag: door het bos liep een leeuwin met 4 welpjes. We konden ze op zon 5 meter van ons blijven volgen. Echt geweldig mooi.

De vierde big five is de neushoorn. Hier wordt nog steeds op gejaagd door stropers en er zijn er velen gedood. Ze zijn hierdoor erg zeldzaam in het Krugerpark maar vlak voor de middag kregen we deze big one toch in het vizier. Weliswaar op gepaste afstand van zo'n 50 meter maar goed genoeg om met de telelens op de foto te pakken. Wat een imposante beesten zijn dit.

De vijfde big 5 - het luipaard hebben we niet kunnen spotten helaas.

Wel een groot aantal andere dieren. Zoals een aantal uit de "ugly 5". Voor Raymond hier de spots van vandaag: pumba, de hyena, een lelijke gier en de gnoe. Daarnaast nog honderden antilopes (waarover de gids zei " i dont stop for antilope they are everywhere"), verschillende andere hertensoorten, verschillende soorten apen, buffels, zebra's en een aantal hele mooie vogels.

Jullie lezen waarschijnlijk door de regels al door dat het een geweldige ervaring was. Fantastisch! Met als hoogtepunt de leeuw met de 4 welpen achter zich aan. Deze alinea is meteen de management summary voor Michel :-).

Tussendoor maakten we 2 keer een stop in een basecamp midden in het Krugerpark waar we konden eten en drinken. Om 4 uur werden we afgezet in Hazyview. Bij ons lodge werden we verwelkomd door een grote kudde antilopes die bij ons in de achtertuin stonden. De dierenervaring liep dus naadloos door. Hier zijn we meteen aan de slag gegaan met de prachtige fotos en filmpjes.

Om 7 uur zijn we voor de laatste keer in Hazyview gan eten. Helaas moeten we deze prachtige plek morgen gaan verlaten om op zoek te gaan naar al dat andere moois in Zuid Afrika. Morgen trekken we door naar Swaziland.

Gon

Wat prachtig!! Die welpen?. Erg leuk om jullie zo te volgen.