eijsjes-op-safari.reismee.nl

Dag 13 - Maandag 19 augustus

Wat een geweldige dag ! Afrika is niet alleen safari !!

Hoi hoi allemaal,

Vanmorgen slapen we weer een beetje uit, tot ca 8 uur. Rond 9 uur hebben we ontbijt hier in de prachtige loft van het hotel waar we zitten. We zitten nu in Knysna, op Thesen Island. Na het ontbijt lopen we nog een rondje hier op het eiland, in Thesen Harbour Town, waar weer enorme villa's aan het water liggen. Allemaal in een mooie witte maritieme stijl. De grote tegenstellingen hier in Afrika vallen steeds meer op ....

Daarna rijden we ca een half uur naar Plettenburg Bay. We rijden naar een natuurreservaat Robberg. We stappen uit en genieten meteen van het meer dan prachtige uitzicht ! WoW, wat een kleurenpracht ! Een rotsachtige groene kuststrook langs de fel blauwe, groene oceaan. Echt geweldig mooi !

We maken een pittige wandeling van 3 uur. Het begint met wat loopbruggen, maar al snel wordt het steil klimmen via rotspaadjes. We moeten aan Roland en Kim denken ! We gaan steeds hoger en de uitzichten worden steeds mooier. Onderweg hebben we ook wat dieren te trotseren. Eerst kijken we van een afstandje op een plateau waar heel veel zeehonden liggen. Daarna een stuk waar heel veel enorm grote krekels springen. Als we denken alles gehad te hebben zien we Maarten onverwachts een sprintje trekken en geschrokken kijken naar ...... nog een aantal bergmarmotten ......

Als we het hoogste punt bereikt hebben dalen we af naar het strand door een soort van duingebied. We komen uit bij twee prachtige baaien met een immens groot strand. Heel indrukwekkend, met een enorm wilde oceaan erbij ! Een mega uitgestrekt gebied waar wij alleen waren ! Even een enorm geniet moment ! Prachtig gewoon ! We hebben enorm veel foto's en filmpjes gemaakt, dus we hopen zo deze mooie beelden vast te houden ! Dan is het weer een behoorlijke klim naar boven. We hadden vandaag ook veel geluk met het weer. De voorspellingen waren wat meer bewolking, maar het was strakblauw met zo'n 20 graden. Super !

Na deze prachtige tocht zijn we even naar het plaatsje Plettenburg gereden waar we even over een lokaal marktje zijn gelopen en nog even op een terrasje hebben gezeten.

Op de terugweg hebben we bij de Garden of Eden nog een stop gemaakt en een wandeling van een kilometer gemaakt over een boardwalk. Dit stelde na de eerste wandeling niet zo veel voor. Rond 5 uur waren we weer bij het hotel terug, hebben we nog lekker in de loft koffie gedronken en even met Sanne gebeld.

Om half 8 gaan we eten bij het restaurant bij hotel Turbine, een gaaf industrieel ingericht hotel, ook hier op Thesen Island. De rest van de avond hebben we ons weer vermaakt met een potje kaarten, wat puzzelen en lezen.

Lieve groetjes,

Irene

Hay en Anne-miek

Weer prachtige verhalen en schitterende foto's.
Nog een dagje en dan kan Sanne ook mee genieten!