eijsjes-op-safari.reismee.nl

Dag 11 - Zaterdag 17 augustus

Hoi hoi allemaal,

Vanmorgen worden we om half 8 wakker, het is koud, buiten is het maar 5 graden. De lucht is weer helder blauw en het wordt vandaag zo'n 25 graden. De laatste dagen hebben we dus heerlijk weer. Jammer dat we weer een reisdag van ca 400 km voor de boeg hebben. We moeten even wat afstand overbruggen omdinsdagavondin Kaapstad te zijn om Sanne op te halen.
Na een lekker ontbijt vertrokken we rond 10 uur. Dwars door de stad Bloemfontein waar een aantal mooie gebouwen te zien waren.
Om 1 uur hebben we een lange stop gehad bij de Gariep Dam.
Daarna weer vol gas verder. Marc heeft vandaag het grootste gedeelte gereden en Maarten heeft inmiddels de voorstoel ontdekt, zodat ik achterin de auto alvast aan dit verslag kan beginnen.
We zitten inmiddels in het gebied waar we struisvogels langs de weg zien. Van dichtbij ook enorm grote beesten.

Het laatste stuk van vandaag is flink bergachtig. We rijden op hoogtes van zo'n 1800 meter. We zien ook veel grote cactussen en aapjes. Vreemde, onverwachte combinaties soms.
Omdat we vandaag helaas een keer fout gereden zijn komen we pas tegen 5 uur aan in het plaatsje Graaff Reinet, waar we midden in het centrum zitten in een bed en breakfast met de naam Buiten Verwagten. Het is een leuk, zeer sfeervol ingericht huis uit 1840 met 5 B & B kamers. Onze kamer is erg gezellig ingericht, met buitenzitje in de tuin aan het zwembad. In de avond eten we een straat verderop bij Polka, een gezellig restaurant waar ook een bakkerswinkeltje bij zit. We hebben zeer lekker gegeten en bij de koffie deze keer een lekker gebakje gegeten ! De rest van de avond hebben we op de kamer doorgebracht, met een verwarmingskacheltje aan ! Heel raar, overdag 25 graden, s avonds maar 5 graden.

Groetjes,

Irene

Jan van Eijs

Dit is inderdaad een ontzettend mooi natuurgebied. Gelukkig hebben jullie goed weer erbij. Houden zo. Groetjes.

Hay en Anne-miek

Weer een prachtig reisverslag!
Wat zien jullie veel!