eijsjes-op-safari.reismee.nl

Dag 9 - Donderdag 15 augustus

Hallo allemaal,

We hebben geen wekker gezet en mogen lekker uitslapen .... jullie raden het al, om kwart over 7 zijn we al wakker ! Het ziet er buiten strak blauw en zonnig uit, we zitten hoog in de bergen en het is dus wel behoorlijk fris. Het zal vandaag ongeveer 25 graden worden, heerlijk ! Omdat Maarten nog in bed blijft lummelen en een filmpje wil kijken gaan Marc en ik eerst een stukje wandelen over het enorm grote terrein, waar je echt prachtige vergezichten hebt op de Drakensbergen. Als we terugkomen ontbijten we in het huisje. Daarna zoeken we een plekje heerlijk in de zon ! Rondom het zwembad heb je heerlijke ligbedden en er zijn hangmatten met werkelijk geweldig uitzicht op de Drakensbergen en het meer. Ondertussen is Maarten blij dat we hier bij het zwembad wel wifi hebben en kan hij weer even met Sofie bellen ! We houden het tot half 1 vol ..... eigenlijk hadden we best wat langer willen relaxen ..... Maar er staat vandaag een wandeling op de planning. We rijden een klein half uurtje hier vandaan naar The Monk's Cowl Nature Reserve. Hier maken we een wandeling van ca 1,5 uur naar de Sterkspruit waterval. Eerst flink bergaf, terug dus bergop. Een wandeling aan de rand van de Drakensbergen met mooie uitzichten. Op de terugweg rijden we door de prachtige champagnevallei. Is een bijzonder mooi, glooiend heuvellandschap waar heel veel super de luxe resorts met golfbanen liggen. Heel contrasterend hier allemaal ! De verschillen tussen arm en rijk zijn hier TE zichtbaar ....... Onderweg stoppen we bij de Valley Bakery, een Engels aandoend koffietentje met bakkerij, waar we een lekkere koffie en stukje cheesecake verdiend hebben ! We zitten lekker buiten in de mooi aangelegde tuin.

Daarna terug naar ons resort waar we om 5 uur hebben afgesproken om op een quad te gaan rijden. Het begin is een beetje eng, maar we gaan steeds beter ..... behalve Marc .... hij vindt het maar niks .... jammer want Maarten en ik hebben echt genoten. We zagen de zon prachtig ondergaan met de Drakensbergen op de achtergrond ! Echt heel gaaf !

Terug in de lodge was de jacuzzi wel warm !! We zijn er meteen ingegaan !

Ook vanavond heeft Marc weer lekker gekookt en hebben we lekker relaxt met lezen, kaarten en voordat we naar bed gingen nog een tweede keer in het donker in de jacuzzi ! Heerlijk !

Lieve groetjes,

Irene