eijsjes-op-safari.reismee.nl

Dag 7 - Dinsdag 13 augustus

Hoi allemaal,

We hebben allemaal goed geslapen en staan weer op tijd op. Er zijn hier in dit guesthouse maar 6 kamers en de duitse eigenaren hebben een heerlijk ontbijt voor ons gemaakt. We zitten heerlijk in de tuin naast het zwembad ! Er zitten hier zelfs aapjes in de tuin !

Na het ontbijt rijden we eerst naar de rivier waar we een kleine wandeling maken over een boardwalk. In dit gebied zitten nijlpaarden en krokodillen. We zien 1 krokodil in het water liggen..... we lopen door tot aan de zee waar we nog meerdere aapjes spotten.

Daarna gaan we in het dorpje nog broodjes kopen voor de lunch en drinken we nog een kopje koffie op een terras.

Daarna rijden we naar de ingang van het St. Lucia Wetpark, het iSimangaliso moeraslandpark,circa 2 km van ons guesthouse vandaan. We gaan vandaag zelf met eigen auto op safari ! Een heel bijzonder park, waarin heel veel wilde dieren leven, gelegen aan de Indische oceaan waar walvissen en haaien voorkomen. We zijn het park amper 2 minuten binnen en over de weg komen 2 zwarte neushoorns aangelopen. Geweldig om te zien en als ze voorbij de auto lopen zie je pas hoe enorm groot ze zijn ! Via allerlei loops rijdt Marc op onverharde wegen door het park. Was erg avontuurlijk ! Behalve de neushoorns hebben we nog heel veel andere dieren gespot, kuddes zebra's, ontelbaar veel kleine aapjes tot enorm grote Baboon apen en zelfs apen met blauwe ballen en een rode piemel ...... Maarten heeft er een mooie foto van kunnen maken ! Ook vele verschillende soorten herten, buffels, wrattenzwijnen en hyena's. Op diverse punten mocht je de auto uit en konden we een wandeling maken of naar een mooi uitzichtspunt lopen. Ook hadden we 2 keer een stop bij de zee, waar de aapjes op het strand liepen ! Heel apart! Het was echt een heel bijzonder wildpark, gelegen aan zee ! Een heel vreemde, maar geweldige combinatie ! Rond half 6, toen het alweer begon te schemeren reden we pas het park uit.

Even een uurtje relaxen bij ons guesthouse en dan gaan we eten bij Braza, een gezellig restaurant in het kleine, toeristische dorp St. Lucia. Er zijn hier opvallend veel Nederlanders ! De rest van de avond lezen we wat, puzzelen we wat en bereiden we de route van morgen voor.

Lieve groetjes,

Irene