eijsjes-op-safari.reismee.nl

Dag 2 - Donderdag 8 augustus

We staan op tijd op en hebben een prima ontbijt in het hotel. Met de shuttlebus gaan we terug naar de airport waar we onze huurauto ophalen. Zoals meestal duurt dit behoorlijk lang. We krijgen een grote SUV Toyota Fortune waar alles prima inpast en gaan op pad. Zoals altijd mag ik weer het eerste stuk rijden en proberen we zo snel mogelijk uit Johannesburg weg te komen. Dit lukt prima, nog geen onveilige situaties gehad en ook nog geen townships gezien. Vandaag staat een rit gepland van ca 400 km. De weg is goed en het is leuk om onderweg plaatsnamen in het Nederlands te zien zoals Vogelstruispoort, Middelburg, Geluk, Bergendal, Goedewil, Weltevreden en Nelspruit, Schagen, Alkmaar en Amsterdam !

Al snel hebben we het links rijden ook onder de knie. Soms gaat het fout als we in plaats van de richtingaanwijzer de ruitenwisser aanzetten .... haha

Wat verder opvalt is het enorme aantal lifters hier langs de snelweg en het aantal mensen dat "gewoon" de snelweg overloopt !

Rond half 3 drinken we nog ergens een lekkere koffie. Leuk terras met uitzicht op de bergen. De omgeving begint al mooi te worden ! We zien vele citrusfruitboomgaarden en bananenplantages in dit gebied.

Rond half 5 rijden we het plaatsje Hazyview binnen. Al heel snel zien we Kruger Park Lodge 509 liggen en rijden we het terrein op ..... niet normaal wat een park ..... en wat een enorme lodges ..... we checken snel in en gaan dan voordat het donker wordt het terrein verkennen. Meteen al zien we enkele aapjes rondrennen. We lopen naar de Hippo vijver waar ook een uitkijkhut gebouwd is. Al snel zien we enkele hippo's, nijlpaarden, met hun bek open boven het water uitkomen. WoW wow wow wat een lokatie !! Echt geweldig ! Als het rond 6 uur donker is gaan we onze lodge verkennen. Ik stelde me bij lodges wat anders voor, wat primitiever ..... dit is super de luxe en mega groot. Een enorme woonkamer en keuken en dan 3 slaapkamers met ieder een eigen badkamer ! En dan hebben we het nog niet over het enorme terras gehad ! Hier houden we het wel even vol !

Rond 7 uur gaan we eten hier op het park, erg lekker en niet duur. Op de terugweg zien we bij onze lodge in de buurt nog een fret lopen ..... ben benieuwd wat we morgen in het daglicht nog allemaal te zien krijgen !

Groetjes,

Irene